Nepabūgę užpustytų kelių ir žvarbios žiemos, gruodžio 13-osios vakarą 5-6 klasių bendruomenių komandos susitiko smagiame protmūšyje „Šv. Kalėdų belaukiant“. Mokiniai, tėvai bei klasių vadovai turėjo atsakyti į klausimus apie Šv. Kalėdų tradicijas visame pasaulyje, prisiminti kalėdines dainas bei filmus ir netgi pademonstruoti matematinius gebėjimus. Kad vakaras neprailgtų, POP choras „Repriza“ padovanojo smagią šventišką dainą, o šaunūs 4a klasės šokėjai įsuko visus dalyvius į energingojo „Malūnėlio“ šokį. Visos komandos – puikios Šv. Kalėdų žinovės, bet ekspertų ekspertai – 5b ir 6a klasių bendruomenių atstovai.

Dėkojame Mokinių tarybos nariams už renginio organizavimą ir moderavimą, o visiems dalyviams – už džiugią nuotaiką, entuziazmą ir bendrystę.

Informaciją ir nuotraukas pateikė Mokinių tarybos koordinatorė Renata Kuklierienė ir pavaduotoja ugdymui Jurgita Skamaročienė

Mūsų mokykla jau šešti  metai sėkmingai dalyvauja respublikiniame  projekte  „Eismo saugumas bendruomenėse”, kurio tikslas – šviesti bendruomenių narius saugaus eismo klausimais, siekiant mažinti nukentėjusių kelyje skaičių.

Gruodžio 8 d. vyko  vienas iš konkursinių renginių – saugaus eismo viktorina 5-6 klasių mokiniams „Būk saugus kelyje”. Atkakliai rungėsi 9 komandos. Mokiniai atsakinėjo į klausimus apie saugų pėsčiųjų ir dviratininkų elgesį kelyje, prisiminė jiems skirtas saugumo priemones, atliko praktines užduotis. Po įtemptos  kovos  I vietą laimėjo - 5a, II vietą - 5d, III vietą - 5b klasių  komandos, nedaug atsiliko  6b ir 6d  klasių mokinių komandos. Nugalėtojai gavo pagyrimo raštus, atšvaitus, dovanėles.

Būkite saugūs keliuose!

               Informaciją parengė žmogaus saugos mokytoja Larisa Rockina

Gruodžio 1, 2 ir 6 dienomis Jonavos Justino Vareikio progimnazijoje vyko lytiškumo ugdymo paskaitų ciklas, kurį organizavo mokyklos visuomenės sveikatos specialistė Julija Giršienė. Lektoriai Martynas Asanavičius ir Goda Šedrivaitė – Intė su 8b bei 8d klasės mokiniais diskutavo tokiomis temomis kaip: „Savęs ir kito pažinimas“, „Meilė“, „Gyvybė ir vaisingumas“.


Visuomenės sveikatos specialistė Julija Giršienė

Lietuvos paralimpinis komitetas, vykdantis projektą “50 mokyklų – 5000 mokinių”, gruodžio 6 d. aplankė Jonavos Justino Vareikio progimnaziją. Apie tai, kas yra paralimpinis judėjimas, kada vyko pirmos olimpinės ir paralimpinės rungtynės, kaip sportininkai patenka į paralimpinį sportą, apie paralimpines sporto šakas mokiniams pasakojo Lietuvos paralimpinio komiteto vadovė Asta Narmontė. Mokiniai patys lietė, kilnojo golbolo kamuolį, kuris tikrai nėra lengvas bei, kas įdomu, skambantis. Golbolą gali žaisti tik regėjimo negalią turintys sportininkai, vadinasi, jie turi klausyti, kur kamuolys skrieja. Asta Narmontė pristatė paralimpiečių simbolį gilę. Radę užklijuotą gilę, žinokime, kad objektas yra draugiškas žmonėms su negalia.

Susitikime dalyvavo paralimpietis Danas Sodaitis, kurio gyvenimo istorija sukaustė visus dalyvavusius klausytojus. Sportininkas pasakojo, kaip tapo neįgalus (po avarijos nevaldo dešinės rankos) bei kaip sugebėjo ir toliau geba save motyvuoti. „Negalime spręsti apie knygą iš jos viršelio“, teigė Danas S. Mokiniai stebėjo kelias filmuotas medžiagas, kaip sportininkas siekė savo išsikeltų tikslų, t.y. būti ne tik Lietuvos bėgimo čempionu, bet ir būti garsiu Europoje sprinteriu. Paralimpietis mokiniams pabrėžė, kaip svarbu kelti tikslą bei kryptingai, mažais žingsneliais, jo siekti. „Turėti norą ir ryžtą – svarbiausia“, akcentavo visiems Danas.

Šios dienos susitikime su Lietuvos paralimpinio komiteto nariais dalyvavo net 12 klasių, t.y. 260 vaikų (5-8 kl.). Justino Vareikio progimnazijos mokiniai ir mokytojai džiaugiasi galimybe susipažinti su paralimpiniu judėjimu bei išgirsti motyvuojančią ir įkvepiančią istoriją, skatinančią jaunimą siekti savo tikslų.

Informaciją parengė etikos mokytoja Edita Pilvinienė

Gruodžio 6 d. į 5a klasės valandėlę atvyko JVSB specialistė I.Pratkeliene, fraktalų piešimo meistrė, kuri visus pakvietė nurimti, susikaupti ir panerti į savęs pažinimą. Viešnia paaiškino, jog žodis „fraktalai“ skamba moksliškai, negirdėtai ir, atrodytų, kad su menais ir juo labiau terapijomis neturi nieko bendro. Iš tiesų terminas „fraktalas“ kilęs iš lotyniško žodžio fractus, reiškiančio „sudarytas iš dalių“ ir yra naudojamas tiek matematikoje, tiek ir įvardinant mus supančius reiškinius. Fraktalinės formos (chaotiškai besikartojančios formos, sudarančios tam tikrą tvarką) yra visur aplinkui mus– tai ir debesys, ir kalnagūbrių viršūnės, ir gėlių žiedlapiai, ir jūros bangos, ir medžių lapuose atsikartojanti paties medžio forma ir dar daug kitų. Mokiniai, išklausę fraktalos piešimo metodiką ir pasigrožėję viešnios pieštomis fraktalomis, skambant ramiai muzikai, nėrė į aktyvią meditacijos formą. Fraktalų piešimas - nuostabus ir atpalaiduojantis būdas absoliučiai kiekvienam tiesiog pažvelgti į savo vidų, geriau pažinti save, savo sugebėjimus, lavinti intuiciją.

Dėkojame mokyklos sveikatos specialistei J.Giršienei ir JVSB specialistei I.Pratkelienei už suteiktą galimybę šiuo Adventiniu laikotarpiu nurimti, apmąstyti ir fraktalų piešimo pagalba pajusti savyje slypintį kūrybiškumą.

Informaciją ir nuotraukas pateikė Diana Kizogian