Parodos „Mokykla 2020“ organizatoriai, atsižvelgdami į epidemiologinę situaciją šalyje,  paroda š. m. lapkričio 20 - 21 dienomis organizavo nuotoliniu būdu ir kvietė į pirmąją tokią virtualią švietimo inovacijų parodą! Paroda „Mokykla 2020“ - vienas iš svarbiausių Lietuvos švietimo bendruomenės metų renginių. Šiais metais paroda vyko jubiliejinį - 10-ąjį - kartą.

Mūsų mokyklos mokytojos Vanda Bartkevičienė, Neringa Butienė, Jūratė Smailienė kartu su mokiniais Kornelija Butaite 3a kl., Roku Šetkumi 6a kl., Akvile Noreikaite 7a kl., Migle Vanagiskaite 7a kl. virtualioje švietimo inovacijų parodoje pristatė laboratoriją “Ateities laiškas ant molio”.

Mokyklos komanda kvietė parodos dalyvius prisijungti prie laboratorijos “Ateities laiškas ant molio”. Kurioje dalyviai buvo supažindinti su molio plastinėmis savybėmis, mokėsi išploti, kočioti, pjauti, rašyti jame, kurti reljefinius kūrinius. Turėjo galimybę pamatyti kaip žiedžiama žiedimo ratu. Lipdė mini vokelį augalėliui. Vokelis  iš molio su magnetu, kad būtų galima lengvai pakabinti ant vertikalių metalinių paviršių. Tokią mažą dovanėlę kiekvienas nesunkiai galėjo pasigaminti namuose nuotoliniu būdu, turėdami minimalias priemones ir taip nudžiuginti savo artimuosius.

Peržiūrėti transliaciją galite spausdami šią nuorodą:  https://www.parodamokykla.lt/atradimu-laboratorijos-kanalas-1-diena

Informaciją ir nuotraukas pateikė mokytojos Vanda Bartkevičienė, Neringa Butienė, Jūratė Smailienė

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimu Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikoje paskelbimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. lapkričio 6 d. Nr. V-2543 sprendimu „Dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų“, 2020 m. lapkričio 6 d. Nr. V-2544 sprendimu „Dėl pradinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų“, 2020 m. lapkričio 6 d. Nr. V-2545 sprendimu „Dėl pagrindinio ir vidurinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų“, Nuotolinio mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu 2020 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. V-143 ir Progimnazijos tarybos pritarimu, informuoju, kad lapkričio 23-27 dienomis

  1. Įprastu būdu mokysis:
    • priešmokyklinio ugdymo vaikai,
    • 1–4 klasių mokiniai,
    • 7 klasių mokiniai.

7 klasių mokiniai mokysis:

7a kl. – 36 kabinete,

7b kl. – 10 kabinete,

7c kl. – 63 kabinete,

7d kl. – 42 kabinete,

7e kl. – 61 kabinete.

Pamokos vyks įprasta tvarka progimnazijoje, laikantis visų nustatytų higienos reikalavimų ir 7 klasėse dėvint nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones pamokų bei pertraukų metu, o PUG ir 1-4 klasėse – dėvint nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones bendrose mokyklos erdvėse, kai maišosi kitų klasių (srautų) mokiniai ir negalima išvengti kontakto tarp skirtingose klasėse ugdomų mokinių.

  1. Nuotoliniu būdupagal tvarkaraštį mokysis 5, 6, 8 klasių mokiniai.

Ugdant 5, 6, 8 klasių mokinius dirbsime ta pačia tvarka, kaip dirbome nuo lapkričio 3 d..

  1. Neformalusis vaikų švietimas bus vykdomas nuotoliniu būdu.

Apie ugdymo organizavimą nuo lapkričio 30 dienomis informuosime 27 d.

Išlikite ramūs bei sveiki!

Direktorė

Olga Mediekšė

Mokyklos bibliotekininkė Virgutė Kiburienė pakvietė 2a klasės mokinius prisijungti prie Šiaurės šalių literatūros savaitės, kuri vyko lapkričio 9-15 d.

Pirmadienio rytą pamokas pradėjome kitaip: pritemdėm šviesas ir uždegėm keletą žvakių. Bibliotekininkė V. Kiburienė trumpai pristatė vaikams Šiaurės šalis, surengė šių šalių literatūros parodėlę.

Tada ekrane pristatėme šių metų garsiniam skaitymui skirtą knygą - „Visi iki vieno“. Tai šiuolaikiška paveikslėlių knyga, kurios autorė ir iliustruotoja - norvegų rašytoja Kristina Roskifte. Originalus knygos pavadinimas "Alle sammen teller" reiškia ir skaičiavimą drauge (aritmetikos pradžiamokslis), ir tai, kad mes visi iki vieno esame svarbūs ir vertingi.

Vertėme knygos puslapius ekrane, bandėme atspėti, ką autorė norėjo „pasakyti“ savo iliustracija. Po to, bibliotekininkė paskaitydavo autorės tekstą. Kiek mokiniams buvo džiaugsmo, kai jų išsakytos mintys sutapdavo su autorės mintimis!

Po skaitymo, padalinome mokiniams nespalvotus šios  knygos lapus. Jie visą savaitę spalvino juos pertraukų metu. Užbaigę, susegė į knygą.

Kitą dieną mokiniai grandinėle skaitė danų rašytojo Jens Sigsgaard knygą „Palė vienas pasaulyje“. Vaikams ir suaugusiems ji sako, kad mes labai reikalingi vieni kitiems. Perskaitę tekstą, mokiniai sugalvojo 5 klausimus būsimiems knygos skaitytojams. Abi šios knygos puikiai tiko ir visuotinei Tolerancijos savaitei.

Informaciją ir nuotraukas pateikė 2a klasės mokytoja Daiva Puišienė

Lapkričio 16d. Jonavos Justino Vareikio progimnazija paminėjo Tarptautinę Tolerancijos dieną. Šių metų Tarptautinės Tolerancijos dienos simbolis -  Tolerancijos dėlionė! Šia tema progimnazijos mokiniai sukūrė “Tolerancijos korį”, kuriame atsispindi mokinių mintys apie toleranciją.

Informaciją pateikė psichologė Inga Jurevičiūtė

Nuotraukos socialinės pedagogės Viktorijos Ergardt

Pandemija ir toliau keičia įprastą mūsų gyvenimą, todėl 2020 lapkričio 12 d. vakarą Justino Vareikio progimnazijos administracija, norėdama padėti tėvams geriau suprasti savo vaikus ir padėti jiems mokytis nuotoliniu būdu, pakvietė 5-8 klasių tėvelius prie kompiuterių į virtualią psichologės Astos Blandės paskaitą „Tėvų pagalbos galimybės, kai vaikas mokosi  (ne)namuose“. Džiugu, kad tėvai aktyviai registravosi į susitikimą, jame dalyvavo apie 60 tėvelių (dalyvių skaičius ribotas), jame dalyvavo ir mokyklos vadovai bei 5-8 klasių auklėtojai. Pusantros valandos prabėgo labai greitai, visiems norėjosi įsiminti kiekvieną lektorės mintį.

Paskaitoje psichologė A.Blandė priminė tėvams, kad jie buvo, yra ir bus svarbiausi vaiko gyvenime. Šiandien šeima kaip niekada anksčiau iš labai arti mato vaiko gebėjimus ir galimybę mokytis, o vaiko vertė nepriklauso nuo to, kaip jis mokosi. Nuotolinis mokymasis atvėrė šeimai aiškesnį vaizdą, kokia pagalba būtina vaikui, kurių disciplinų jam mokytis sunkiausia, atsirado galimybė stiprinti asmeninius įgūdžius (ypač savarankiškumą) ar mokymosi motyvaciją. Tėvai visada turi parodyti savo vaikui, kad jį myli, rūpinasi, padeda, kai sunku, ir padrąsina, kai trūksta pasitikėjimo savimi. Vaikas visada turi jausti, koks jis svarbus, todėl būtina kiekvieną dieną kalbėtis, klausti, kaip vaikui sekasi, kokios pagalbos jam reikia, jei  mato, kad jam sunku, tartis su mokytoju, kaip reikėtų dirbti. O mokytojai, anksčiau prašę pagalbos ir bendrystės, dabar labiau tampa konsultantais ir padėjėjais. Tėvai — pavyzdys savo vaikams. Tėvų nusiteikimas, pagarba, rūpestis mokyklos ir mokymos(si) atžvilgiu lemia vaiko, paauglio nuostatą ir elgesį. Mokytojai yra tie žmonės, kurie savo žiniomis, įgūdžiais, konkrečiomis rekomendacijomis gali padėti spręsti aktualius klausimus, tačiau jie negali užimti tėvų vietos ir skirti tiek pastangų ir laiko,  kiek gali jo tėvai. Specialistai lydi vaiką ir jo šeimą tiek, kiek šeima nori eiti kartu. Psichologė ragino tėvus nekritikuoti mokytojų, leisti mokytojams mokyti, o tėvai gali savo vaiką apkabinti, nuraminti, pasakyti, kaip jį myli ir gali padėti. Tėvai atsakingi už santykį su vaikais... Net tada, kai vaikai padarė daug, kad jį sugriautų...

Progimnazijos direktorė Olga Mediekšė, dėkodama lektorei Astai Blandei  ir apibendrindama susitikimą, pažadėjo, kad mokykla tęs paskaitų ciklą tėvams ir toliau bendradarbiaus su šia puikia psichologe. Artimiausias susitikimas su 1-4 klasių tėveliais  įvyks lapkričio 24 d. O A.Blandė, baigdama susitikimą su  mokyklos bendruomene, padėkojo už fantastišką vakarą, kalbėjo, jog šis subūrimas visų mūsų kartu ir yra svarbios bendrystės stiprinimas. Kai tiek tėvų ir mokytojų išgirdo apie pagalbą vienas kitam ir ypatingą tėvų vaidmenį savo vaikams — gal ras galimybių tuo patikėti.

Mama, Danutė Cvilikienė, po paskaitos parašė:

„Tai buvo apkabinimų ir širdingų pokalbių vakaras. Mokyklos  bendruomenė: tėvai – vaikai — mokytojai.  Vaikus parašiau viduryje, kad suprastume, kiek jiems gera linki ir globoja abi pusės. Mokykloje vadovauja kiti — tėvai turi pasitikėti mokytojais. Pagrindinė vakaro mintis — dalintis gerumu. Nepamiršti padėkoti, pasidžiaugti pasiekimais, pastebėti gražius dalykus, apsikabinti. Pasidalinsiu taisykle, kurią dažnai kartoju namuose: „Jeigu neturi ką gražaus pasakyti — geriau patylėk.““

Daivutė Kloniūnienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė