2021 vasario 25 d. vakarą Justino Vareikio progimnazijos administracija vėl pakvietė į pažadėtą paskaitų ciklą 5-8 klasių tėvus, auklėtojus prie kompiuterių į virtualią psichologės Astos Blandės paskaitą „Paauglystės amžiaus tarpsnis: pokyčiai tėvų ir vaikų tarpusavio santykiuose“. Džiugu, jog tėvams, mokytojams ši tema aktuali ir į susitikimą prisijungė virš 100 dalyvių, jame dalyvavo ir mokyklos vadovai. Beveik dviejų valandų paskaita pralėkė akimirksniu.

Paauglystė – ypatingas amžiaus tarpsnis, kurio metu vaikas po truputį tampa suaugusiuoju. Tai laikas, kai siekiama pažinti save, suprasti, ką žmogus gali duoti sau, kitiems ir aplinkai. Šiuo laikotarpiu padaromi dideli atradimai savyje ir savo aplinkoje, jei suaugę suteikia ir laisvės, ir reikiamos pagalbos, paramos bei padrąsinimo. Visgi, drauge su brendimu ir vis mažėjančiomis tėvų galimybėmis kontroliuoti jauno žmogaus gyvenimą, rūpesčių ir konfliktinių situacijų išvengti yra sunku. Psichologė Asta Blandė pasakojo, kaip auklėjant paauglį išlaikyti pusiausvyrą, suteikti pakankamai laisvės ir motyvacijos.

Lektorė teigė, jog viena svarbiausių užduočių tėvams – sugebėti keisti auklėjimo principus: suteikti daugiau laisvės priimant sprendimus, dažniau diskutuoti ir atsižvelgti į pasikeitusius vyresnio amžiaus vaiko poreikius. Labai svarbu suprasti jo norą eksperimentuoti su įvairiais savo paties įvaizdžiais, suprasti, kad didesnę laiko dalį šiuo periodu užims draugai. Verta vengti kritikos, jei paauglio erdvė neatrodo tokia tvarkinga kaip anksčiau arba taip, kaip mes norėtume. Tėvai turi tartis ir stebėti, kaip sekasi laikytis susitarimų. Jei nesiseka – parodyti netinkamo elgesio pasekmes. Norėdami, kad paauglys mus gerbtų ir atvirai bendrautų – pirmiausia patys turime tai padaryti.

Vienas svarbiausių patarimų – klausytis ir klausti, būti šalia, kai to reikia. Asta Blandė kalbėjo apie kantrybę, kai paauglio emocijos šokinėja nuo laimės iki neapykantos, nuo pykčio ar gilaus liūdesio iki meilės. Kad ir kokie konfliktai iškiltų, tiesti tiltus arba bent jau parodyti, kaip tai daroma, turi tėvai. Tai nereiškia, kad jie nusižemina, priešingai, tokiu būdu tėvai savo pavyzdžiu rodo, kad jų meilė vaikui bei tarpusavio ryšys yra aukščiau už visus nesutarimus ar konfliktus.

Paskaitoje taip pat išgirdome atsakymus į klausimus, kokia turi būti jaunuolių atsakomybė ir kokie jauno žmogaus pokyčiai ir iššūkiai, kaip ir ką tėvai turėtų su paaugliais šnekėti, ko atsisakyti, o į ką labiau atkreipti dėmesį, kaip  motyvuoti „nieko nenorintį“ paauglį.

,,Nepamirškite kasdien po keletą kartų žiūrėti savo mylimiems žmonėms į akis-taip parodysime dėmesį, duosime šansą pasidalinti kilusiais klausimais ir apdovanosite meile...“ – tokiais žodžiais psichologė Asta Blandė baigė labai įdomią ir naudingą paskaitą, visiems linkėdama suprasti, jog paauglystė – ne diagnozė, o tik vienas iš gyvenimo etapų.

Progimnazijos direktorė Olga Mediekšė padėkojo lektorei ir pažadėjo, kad šis susitikimas ne paskutinis, tad vėl lauksime naudingų, informatyvių bei įdomių paskaitų.

Informaciją pateikė mokytoja Diana Kizogian

Nuotraukas pateikė direktorės pavaduotoja ugdymui Ina Jakovlevienė

2021 vasario 25 d. vakarą Justino Vareikio progimnazijos administracija vėl pakvietė į pažadėtą paskaitų ciklą 5-8 klasių tėvus, auklėtojus prie kompiuterių į virtualią psichologės Astos Blandės paskaitą „Paauglystės amžiaus tarpsnis: pokyčiai tėvų ir vaikų tarpusavio santykiuose“. Džiugu, jog tėvams, mokytojams ši tema aktuali ir į susitikimą prisijungė virš 100 dalyvių, jame dalyvavo ir mokyklos vadovai. Beveik dviejų valandų paskaita pralėkė akimirksniu.

Paauglystė – ypatingas amžiaus tarpsnis, kurio metu vaikas po truputį tampa suaugusiuoju. Tai laikas, kai siekiama pažinti save, suprasti, ką žmogus gali duoti sau, kitiems ir aplinkai. Šiuo laikotarpiu padaromi dideli atradimai savyje ir savo aplinkoje, jei suaugę suteikia ir laisvės, ir reikiamos pagalbos, paramos bei padrąsinimo. Visgi, drauge su brendimu ir vis mažėjančiomis tėvų galimybėmis kontroliuoti jauno žmogaus gyvenimą, rūpesčių ir konfliktinių situacijų išvengti yra sunku. Psichologė Asta Blandė pasakojo, kaip auklėjant paauglį išlaikyti pusiausvyrą, suteikti pakankamai laisvės ir motyvacijos.

Lektorė teigė, jog viena svarbiausių užduočių tėvams – sugebėti keisti auklėjimo principus: suteikti daugiau laisvės priimant sprendimus, dažniau diskutuoti ir atsižvelgti į pasikeitusius vyresnio amžiaus vaiko poreikius. Labai svarbu suprasti jo norą eksperimentuoti su įvairiais savo paties įvaizdžiais, suprasti, kad didesnę laiko dalį šiuo periodu užims draugai. Verta vengti kritikos, jei paauglio erdvė neatrodo tokia tvarkinga kaip anksčiau arba taip, kaip mes norėtume. Tėvai turi tartis ir stebėti, kaip sekasi laikytis susitarimų. Jei nesiseka – parodyti netinkamo elgesio pasekmes. Norėdami, kad paauglys mus gerbtų ir atvirai bendrautų – pirmiausia patys turime tai padaryti.

Vienas svarbiausių patarimų – klausytis ir klausti, būti šalia, kai to reikia. Asta Blandė kalbėjo apie kantrybę, kai paauglio emocijos šokinėja nuo laimės iki neapykantos, nuo pykčio ar gilaus liūdesio iki meilės. Kad ir kokie konfliktai iškiltų, tiesti tiltus arba bent jau parodyti, kaip tai daroma, turi tėvai. Tai nereiškia, kad jie nusižemina, priešingai, tokiu būdu tėvai savo pavyzdžiu rodo, kad jų meilė vaikui bei tarpusavio ryšys yra aukščiau už visus nesutarimus ar konfliktus.

Paskaitoje taip pat išgirdome atsakymus į klausimus, kokia turi būti jaunuolių atsakomybė ir kokie jauno žmogaus pokyčiai ir iššūkiai, kaip ir ką tėvai turėtų su paaugliais šnekėti, ko atsisakyti, o į ką labiau atkreipti dėmesį, kaip  motyvuoti „nieko nenorintį“ paauglį.

,,Nepamirškite kasdien po keletą kartų žiūrėti savo mylimiems žmonėms į akis-taip parodysime dėmesį, duosime šansą pasidalinti kilusiais klausimais ir apdovanosite meile...“ – tokiais žodžiais psichologė Asta Blandė baigė labai įdomią ir naudingą paskaitą, visiems linkėdama suprasti, jog paauglystė – ne diagnozė, o tik vienas iš gyvenimo etapų.

Progimnazijos direktorė Olga Mediekšė padėkojo lektorei ir pažadėjo, kad šis susitikimas ne paskutinis, tad vėl lauksime naudingų, informatyvių bei įdomių paskaitų.

Informaciją pateikė mokytoja Diana Kizogian

Nuotraukas pateikė direktorės pavaduotoja ugdymui Ina Jakovlevienė

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimu Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikoje paskelbimo“ (suvestinė redakcija nuo 2021-02-25), Nuotolinio mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu 2020 m. spalio 26 d. direktorės įsakymu Nr. V-143 ir Progimnazijos tarybos pritarimu, informuoju, kad ugdymas ir neformalus švietimas priešmokyklinio ugdymo vaikams ir  1–8 klasių mokiniams nuo 2021 m. kovo 1 d. iki kovo 31 d. progimnazijoje bus vykdomas nuotoliniu būdu.

Apie ugdymo organizavimą nuo 2021 m. balandžio 1 d. informuosime 2020 m. kovo 31 d.

Išlikite ramūs bei sveiki!

Direktorė

Olga Mediekšė

2021m.  vasario 23 d. vakarą Justino Vareikio progimnazijos administracija, norėdama padėti tėvams geriau suprasti savo vaikus, pakvietė 1-4  klasių tėvelius prie kompiuterių į virtualią psichologės Astos Blandės paskaitą „Vaikų ir tėvų tarpusavio santykių kelias: svarbiausi ženklai ir taisyklės sankryžose“. Džiugu, kad tėvai aktyviai registravosi į susitikimą, jame dalyvavo apie 70 tėvelių, mokyklos vadovai bei pradinių klasių mokytojai. Pusantros valandos prabėgo labai greitai, visiems norėjosi įsiminti kiekvieną lektorės mintį.

Paskaitoje psichologė A.Blandė priminė tėvams, kad jie buvo, yra ir bus svarbiausi vaiko gyvenime. Mama kurdama ryšį su savo vaiku, parodo kaip kuriamas žmogaus santykis su kitu žmogumi. Tėtis kloja vertybinius, tikslų siekimo pamatus. Pradinėje mokykloje vaikai dar sunkiai kontroliuoja savo impulsus, turi mažai patirties, todėl yra smalsūs ir kaupiantys, dažnai sunku jiems sukaupti ilgesnį dėmesį prie ekrano. Mokytojai ir tėvai turi būti supratingi ir atkreipti dėmesį į šį amžiaus tarpsnį. Kitu būdu galime sulaukti iš vaikų netinkamo dėmesio,  priešiškumo, keršto, demonstruojamos jėgos, bejėgiškumo.  Kokie yra svarbiausi emociniai poreikiai žmonių bendravime? Tai pripažinimas, kad visi esam asmenybės, turime savo nuomonę. Vaikas visada turi jausti, koks jis svarbus, todėl būtina kiekvieną dieną kalbėtis, klausti, kaip vaikui sekasi, kokios pagalbos jam reikia, jei matome, kad jam sunku, tartis su mokytoju, kaip reikėtų dirbti. Autonomija  -  būti savarankišku, išmokyti vaiką prašyti pagalbos, o ne daryti meškos paslaugos. Tėvai visada turi parodyti savo vaikui, kad jį myli, rūpinasi, padeda, kai sunku, ir padrąsina, kai trūksta pasitikėjimo savimi. Šeimos hierarchijoje yra suaugęs žmogus. Vaikai suvokia, kad tėvai yra atsakingi už juos. Jie turi visą galią, atlaikyti visus likimo smūgius, o ne vaikai vadovauja tėvams. Labai svarbu bendravime yra palaikymas. Psichologė ragino tėvus nekritikuoti vaikų, leisti pabūti jiems kartais vieniems, irzliems,  ir  nepamiršti  savo vaiką apkabinti, nuraminti, padrąsinti, pasakyti, kaip jį myli. Tėvai atsakingi už santykį su vaikais. Tačiau atsiranda sankryžos tėvų ir vaikų santykiuose, tai nenoras pripažinti vaiko individualumo, dvigubi standartai, skirtingi auklėjimo stiliai, susitarimų stoka. Suaugusieji emociškai  sunkioje situacijoje  turi suteikti vaikui erdvės (apkabinti, paimti už rankos, palikti ramybėje kai reikia), palaikyti akių kontaktą, išgirsti, parodyti, kaip jiems sekasi tokioje situacijoje. Kartais reikia duoti nemaloniems jausmams ir pasireikšti, tai glamžyti ar plėšyti popierių, trypti kojomis, garsiai rėkti, įtrinti plastiliną į kartoną ir t.t.  Jei norime pokyčio, tai turime rasti pozityvumo, o tai galime pasiekti tik mažais žingsneliais, po truputį siekdami tikslo.  Vaikams nuolat priminti, kad jie, tai ne jūs, todėl gali turėti savo norų, pomėgių, polinkių, gali netgi nemėgti to, kas jums labai patinka.

Progimnazijos direktorė Olga Mediekšė, dėkodama lektorei Astai Blandei ir apibendrindama susitikimą, sakė, kad mokyklos bendruomenė dėkoja psichologei už puikų vakarą, patarimus. 

Mama, Neringa Serapinienė, po paskaitos parašė: „Ačiū už itin įtraukiantį ir naudingą bendravimą“.

Informaciją ir nuotraukas pateikė mokytoja Neringa Butienė

„Vardan tos Lietuvos!“ ir širdyse, ir ekranuose vasario 12-ąją susitiko Jonavos Justino Vareikio progimnazijos 2c ir 2e klasių mokiniai bei Telšių ,,Kranto“ progimnazijos 2a klasės mokiniai kartu su mokytoja Dina Margalike paminėti Vasario 16-ąją Lietuvos valstybės atkūrimo dieną. Pamoką pradėjome nuo gimtųjų miestų ir mokyklų pristatymo. Peržiūrėjome filmuką „Lietuva“. Dar kartą įsitikinome kokia unikali, graži ir turtinga praeitimi yra mūsų tėvynė. Vėliau dalyvavome Kahoot viktorinoje „Ką žinai apie Lietuvą?“, deklamavome eilėraščius, dainavome, rašėme linkėjimus Lietuvai, kuriuos galima  peržiūrėti virtualioje lentoje. Nuoroda: https://padlet.com/juratesmailiene0/wogmg8gcl3a6

Ačiū Didžiausios bendradarbiavimo pamokos Vasario 16-ajai paminėti organizatoriams už galimybę kitaip mokyti vaikus pilietiškumo!

Informaciją ir nuotrauką pateikė mokytojos Neringa Butienė ir Jūratė Smailienė