LR Prezidento Gitano Nausėdos ir Mecenato, kultūros geradario  Prano Kiznio dovana – mėnraštis „Aušra“ rinkinys – atkeliavo į mūsų progimnaziją.

 „Aušra“ (Auszra) – tai pirmasis tautinis lietuviškas mėnraštis. 1883 m. kovo mėn. pradėtas leisti pirmasis Didžiajai Lietuvai skirtas visuomeninis, politinis ir literatūrinis leidinys lietuvių kalba, kurio pirmojo numerio leidėju pasirašė Jonas Basanavičius. Jis buvo leidžiamas iki 1886 metų. Nuo to reikšmingo įvykio praėjo 140 metų  ir dabar šis Nepriklausomo akto signataro Jono Basanavičiaus  leistas leidinys, sutalpintas į keturias knygas. Tikimės, kad vartydami ir skaitydami šiuos leidinius stiprinsime savo tautiškumą, pilietiškumą, meilę lietuvių kalbai bei patriotinius jausmus savo šaliai.

„Aušros“ komplektą pavartyti ir paskaityti galite užsukę į biblioteką, mokytojus kviečiame šiuos leidinius naudoti pamokoms.

Spalis – Tarptautinis bibliotekininkų mėnuo, kurio šūkis: „Mokyklos biblioteka – vieta, kur skleidžiasi kūrybiškumas ir vaizduotė!“. Todėl mokyklos bibliotekininkė Danguolė Žeglova pakvietė antrokus į literatūrines kūrybines pamokėles. 2a, 2b ir 2c klasių mokiniai spalio 17-20 d. užsiėmimų metu bibliotekoje sužinojo apie pasakos „Raudonkepuraitė“ pirmąjį autorių – Šarlį Pero. Išsiaiškino, kodėl prieš 300 metų sukurta pasaka skiriasi nuo šių dienų pasakos. Vaikai klausėsi istorijos apie Raudonkepuraitę ir su dideliu smalsumu stebėjo, kaip bibliotekininkės pagaminta viena lėlė atliko trijų personažų vaidmenis: mergaitės, močiutės ir vilko. Pamokos dalyviai žiūrėjo piešinių filmuką pagal B. Masilauskienės eiliuotą pasaką „Raudonkepuraitė“. Jie stebėjosi, kad vaizdingus filmuko kadrus – iliustracijas prieš 10 metų nupiešė ketvirtokai. Antroje pamokos dalyje mokiniai, persirengę personažų rūbais, bandė kurti pasaką. Tik šį kartą Raudonkepuraitė miške sutiko ne vilką, bet šimtakojį! Įkvėpti stebėtų vaizdų, bendradarbiaudami, pasitelkę fantaziją, vaikai siūlė pačias netikėčiausias idėjas scenarijui, improvizavo, mėgino sukurtą pasaką suvaidinti.

Dėkojame Danguolei Žeglovai už entuziazmą, už originalias veiklas, kurių metu mokiniai gali laisvai jaustis, mąstyti, kurti, patirti sėkmę ir pajusti džiaugsmą.

Informaciją ir nuotraukas pateikė mokytoja Asta Vaitkuvienė

Kultūrinis ugdymas pagal Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) programą#tukstantmeciomokyklos#STEAM

Šaltą spalio 20 dienos penktadienį po pamokų Justino Vareikio progimnazijos skautus brolis Emilijus pakvietė atlikti gerąjį darbelį. Skautai ėjo iki Jonavos miesto kapinių, kur tvarkė nelankomus žmonių kapus. Mokiniai iš tiesų turėjo paplušėti, kol kapuose neliko piktžolių, nukritusių lapų, šiukšlių. Sutvarkę kapus, uždegė žvakutes, pasimeldė už amžiną mirusiųjų ramybę. Su vadove Edita bei broliu Emilijumi skautai aptarė atliktą gerąjį darbelį bei jo prasmę. Atlikus gerąjį darbelį nereikalaujama jokio atlygio, tai yra skauto pareiga.

Justino Vareikio draugovės skautai dalyvauja neformaliojo vaikų švietimo programoje „Skautauk, patirk, atrask (Jonavos r.)“. Aptarę prasmingai praleistą laiką, įgytas žinias, skautai išvyko į namus.

Informaciją parengė skautų vadovė Edita Pilvinienė

Spalio 13 d. 1c klasės mokiniai Jonavos kultūros centro Krašto muziejuje su edukatore Rasa Kulyte - Libiene kalbėjosi apie  piemenukų darbus, valgį, pramogas, džiaugsmus ir vargus. Žaidė piemenų žaidimus.  Dekoravo tarškynę, kuri nuo senų laikų Lietuvos kaime buvo kaip signalinis instrumentas. Piemenukai su tarškynėmis žaisdavo, pramogaudavo, varinėdavo gyvulius, baidydavo žvėris, ypač vilkus.

Informaciją ir nuotraukas pateikė mokytoja Neringa Butienė

Spalio 16 d. 2a klasės patalpos trumpam virto moksline laboratorija. Kaip ir dera tikriems mokslininkams, mokiniai pasipuošė tinkama apranga, aptarė saugų elgesį kūrybinio eksperimento metu. Vaikai nekantraudami kėlė klausimą: ar tikrai tik iš kelių jiems gerai žinomų priemonių bus įmanoma pasigaminti slime (šlykštuką)? Slime  gamybai buvo naudojami kanceliariniai klijai bei skystas skalbiklis Persil. Pirmiausia mokiniai šias skirtingas medžiagas plastikiniu šaukšteliu maišė dubenėlyje. Tai tarytum pirmoji pažintis su chemija: tarp minėtų dviejų medžiagų vyko reakcija ir susidarė nauja klampi, tąsi masė (gleivės). Vėliau vaikai susidariusią masę minkė, spaudė, tąsė. Jie turėjo nustatyti, ar naujoji medžiaga tinkamos konsistencijos, koks jos elastingumas, galėjo stebėti, kaip ji keičia formą, kad užpildytų bet kokį indą. Mokiniai patyrė daug džiugių emocijų. Ne veltui slime dar vadinamas emocijų sugertuku, nes lytėjimo pojūtis teigiamai veikia savijautą ir elgseną. Kiekvienas užsiėmimo dalyvis iš anksto paruoštoje dėžutėje namo parsinešė savo gamybos žaislą. Veiklos pabaigoje visus sužavėjo įspūdingas eksperimentas su sausu ledu.

Dėkojame edukatorėms Monikai ir Rūtai, kurios sudarė puikią galimybę mokiniams atrasti, patirti, tyrinėti, pažinti.

STEAM veiklų organizavimas pagal Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) programą #tukstantmeciomokyklos#STEAM

Informaciją ir nuotraukas pateikė 2a klasės mokytoja Asta Vaitkuvienė